Dace Tribocka Publicēts: 2013-05-27 16:41:00 / Sports
Ziņot redakcijai
Nedēļas nogalē 25. – 26. maijā Ikšķiles un Ogres novadā atklāta Latvijas čempionāta enduro sezona, kā arī aizvadīts trešais Baltijas čempionāta posms. Divu dienu garumā uz starta stājās 75 sportisti no Baltijas valstīm. Absolūtajām kopvērtējumā labāko rezultātu uzrādīja Igaunijas motobraucējs Martins Leoks.
Martins Leoks: sacensības vērtēju kā ļoti labi aizvadītas, paldies organizatoram par interesantajiem ātruma testiem. Protams, lietus nedaudz traucēja, nevarēju startēt uz visiem 100%, bet kā saka, visiem nosacījumi bija vienādi.
Sekmīgi enduro sezonu uzsākuši arī Latvijas braucēji. E1 klase trešā vieta Mārtiņam Vinteram, E2 klasē trešais Jānis Vinters, savukārt E3 klasē divu dienu kopvērtējumā otrs labākais rezultāts Sandrim Kļaviņam. Senioru klasē uz goda pjedestāla sacensību organizators, ogrēnietis Artūrs Robežnieks.
Arturs Robežnieks: viss izdevās uz 90%, diemžēl laika apstākļi mūs nelutināja. Kā norādīja sportisti, trase esot bijusi daudzveidīga un līdz ar to interesanta. Svarīgākais bija nodrošināt, lai tā ir izbraucama, ņemot vērā laika apstākļus, kā arī atbilstoša visiem sacensību dalībniekiem – gan profesionāļiem, gan iecācēju klasēm.
Jānis Vinters: trase bija viegla, organizatori domāja par sportistiem un pēc pirmā dienas izņēma vietas, kas nebija lietus dēļ izbraucamas. Pirmajā dienā bija grūtāk iebraukties – dubļi, lietus, riepu krāvums atruma testā. Otrā diena jau bija labāka. Kā saka bez lietus braukšana ir kā atpūta, lietus apstākļos nākas vairāk pacīnīties.
Hobiju klasē otrajā vietā Sandris Iekļavs, veterānos otrs labākais rezultāts Raitim Evarsonam, savukārt kvadraciklu konkurencē Latvijas braucējam Ralfam Kaliksonam otrā vieta.
Sacensību rezulāti pieejami www.endurosports.lv.
_______________
Enduro: sacensību pamatprincips ir apvidus šķērsošana ar motociklu bezceļa vai slikta ceļa apstākļos. Vērtēšanas principi ir analoģiski autorallijam, tikai ātrumposmu vietā ir ātruma testi. Sportisti nebrauc pēc leģendas – trase ir iezīmētā ar speciālām zīmēm trasē. Uzvar tas, kurš distanci veic visātrāk. Katrā posmā ir noteikts gan minimālais, gan maksimālais kontrollaiks. Ja kontrollaiks netiek ievērots tiek ieskaitīti soda punkti – viens par katru minūti.
Enduro sacensībās sportists nedrīkt saņemt palīdzību no malas – mehāniķiem ir tiesības tikai nolikt instrumentus blakus motociklam un sniegt sportistam mutisku konsultāciju. Sacensību laikā sportists nedrīkst mainīt vairākas motocikla detaļas – rāmi, riteņus, motoru, izpūtēju un priekšējo numura plāksni, šis detaļas tiek speciāli marķētas un pārbaudītas distances laikā. Katras dienas izskaņā sportistam tiek dotas 15 minūtes tehnikas sagatavošanai, pēc kurām motocikls jānovieto slēgtajā parkā, lai nākamajā dienā atkal dotos trasē.
Enduro sacensības notiek divas dienas. Distance – ne mazāk kā 250 km. Viena apļa garums – ap 80 kilometriem, ar vidēji 3-4 kontrolpunktiem un speciālajiem testiem. |