Ogres novada domes preses dienests Publicēts: 2009-06-11 14:30:00 / Pašvaldība
Ziņot redakcijai
3.jūnijā notika autoceļa A6 Rīga – Daugavpils svinīga nodošana. Vairāki iedzīvotāji izteikuši neapmierinātību ar rekonstruēto ceļa posmu, jo daļa ceļa pie Rīgas ielas ir viļņaina.
Dome ir saņēmusi SIA “E.Daniševska birojs” projektētājas Andas Melkersones skaidrojumu, kurā norādīts, ka šeit izmantots vertikālā plānojuma princips, jo ceļam ir slēgta lietus ūdens novade.
A.Melkersone norāda: “Latvijā ūdens novades prasības ceļu un ielu projektēšanā nosaka projektēšanas rekomendācijas “Ūdens novade” un LVS 190-1-2000.”
Vertikālā plānojuma pamatprincipi nosaka, ka brauktuvei ar slēgto lietus ūdeņu novadi, t.i. paaugstinātām ielas apmalēm un lietus kanalizāciju, jānodrošina uz brauktuves nonākušo nokrišņu ūdeņu novadi pa īsāko ceļu uz brauktuves malu un tālāk gar apmali uz uztvērējakām. Nosakot attālumu starp ūdens uztvērējakām, par pamatu ņem noteces platības – orientējoši 400 kvadrātmetri pilsētu ielām. Vertikālā plānojuma princips ietver arī to, ka virsmas šķersslīpumam asfaltētām ielām jābūt 2,5% un brauktuves teknei jebkurā vietā jānodrošina minimālais garenkritums 0,5 %.
A.Melkersone skaidro, ka horizontālā ielas posmā, lai savāktu lietus ūdeņus, ielas garenprofils jāveido “salauzīts” ar minimālajiem garenkritumiem pa tekni, bet saglabājot ielas normatīvo šķērskritumu. Rekonstruējamai ielai lūzumu biežumu izvēli nosaka esošais ielas reljefs un pieguļošā apbūve.
“Horizontālai ielai lūzuma punktu attālināšana ir saistīta ar ievērojamu būvniecības izmaksu palielināšanu,” piebilst projektētāja. |