Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

Fakti.lv
  Publicēts: 2014-03-13  11:25:00 /
 
 Ziņot redakcijai  

Šodien kārtējo reizi asas deputātu diskusijas raisīja Parka ielas rekonstrukcijas būvniecības iecere Ogrē.

Ogres novada pašvaldības Tautsaimniecības komitejas sēdē skatīts jautājums par „Parka ielas rekonstrukcijas Ogrē, Ogres novadā būvniecības ieceres publiskās apspriešanas rezultātiem”. Deputātu atbalstu esošā redakcija gan nav guvusi un pie šī jautājuma izskatīšanas deputāti varētu atgriezties nākammēnes.

Izvērtējot publiskās apspriešanas rezultātus, pašvaldības būvvalde ieteikusi Ogres novada domei apstiprināt Parka ielas rekonstrukcijas Ogrē, būvniecības ieceri, veicot projekta risinājumos sekojošas korekcijas:
- tehniskā projekta risinājumos ielas izbūvi sadalīt vairākos posmos, darbus uzsākot no Tīnūžu ielas,
- ielas kategoriju paredzēt kā daudzdzīvokļu namu iekškvartāla ielu, izslēdzot smagā transporta caurbraukšanas iespēju un paredzot transporta līdzekļu pārvietošanās ātrumu 20km/h,
- ierobežot autotransporta kustību Parka ielas posmā no Upes prospekta līdz Ceriņu ielai,
- projekta risinājumos neskart daudzdzīvokļu ēku teritorijas,
- satiksmes ātruma samazināšanai izvietot ātrumvalni pie pirmsskolas izglītības iestādes „Strautiņš” teritorijas.
 
Deputāts Egils Helmanis aicināja izvērtēt pilsētas ielu stāvokli, nosakot prioritātes – kuras ielas un kādā secībā ir rekonstruējamas un atgādināja pašvaldības uzstādījumu vispirms rekonstruēt maģistrālās ielas pa kurām kursē sabiedriskais transports. Parka iela neietilpst šajā ielu kategorijā. E.Helmanis norādīja uz daudzajiem iedzīvotāju iesniegumiem lūdzot rekonstruēt dažādas kristiskā stāvoklī esošas pilsētas ielas. Savukārt Ogres pilsētas galvenais arhitekts Pēteris Zilberts pauda viedokli, ka Parka ielas tuvumā dzīvo daudz vairāk iedzīvotāju, nekā uz daudzām citām pilsētas ielām, par kurām saņemti iedzīvotāju iesniegumi.
 
Deputāti pēc gandrīz stundu ilgas diskusijas nolēma tomēr vēl neapstiprināt Parka ielas rekonstrukcijas Ogrē, Ogres novadā, būvniecības ieceri.
 
Ar visu diskusijas gaitu var iepazīties pievienotajā sēdes tiešraides video ierakstā.
 
Jau ziņots, ka ar Ogres novada pašvaldības Ogres būvvaldes 2013.gada 17.decembra sēdes lēmumu „Par Parka ielas Ogrē, Ogres novadā rekonstrukcijas būvniecības ieceres nodošanu publiskai apspriešanai” (sēdes protokola Nr.52.,9$) tika nolemts piemērot būvniecības ieceres publiskās apspriešanas procedūru laika posmā no 2014.gada 14.janvāra līdz 2014.gada 12.februārim.
 
Būvniecības publiskās apspriešanas laikā 30.janvārī notika sanāksme, un uz to bija ieradušies 35 interesenti. Sanāksmes dalībnieki tika iepazīstināti ar ielas esošo stāvokli, ar pamatojumu ielas rekonstrukcijas projekta uzsākšanai. Projekta izstrādātāji SIA „PEAF’ speciālisti informēja sabiedrību, ka iela tiek projektēta kā savienojošā iela starp divām maģistrālajām ielām-starp Tīnūžu ielu un Upes prospektu, informēja par ielas auditu-esošās ielas nolietojums sastāda 100%. Tika sniegta informācija par rekonstruējamās ielas projektēšanas robežām, autostāvvietu izvietojumu un paredzamo koku izciršanu lai nodrošinātu satiksmes dalībnieku drošību. Tika sniegta informācija par bērnu drošības uzlabošanas pasākumiem projekta risinājumos izveidojot no braucamās daļas attālinātu gājēju ietvi kā arī pie bērnudārza Lapu ielā paredzot autostāvvietas. Uzlabojot situāciju pie Sociālā dienesta centra paredzētas autostāvvietas Ceriņu ielā. Uzlabojot esošo situāciju ar stāvvietām pie Ogres novada Kultūras centra ēkas, pie Parka ielas fasādes tika piedāvāts paplašināt esošās autostāvvietas paredzot tām pazemināto apmali (lai bez problēmām laukumu izmantotu pilsētas svētku pasākumiem. Projektētāji sniedza informāciju par ielas rekonstrukcijas darbu veikšanu vairākos posmos.
 
Sanāksmes dalībnieki uzdeva jautājumus attiecībā uz ielas rekonstrukcijas priekšlikumiem:
- vai būs droši bērnus vienus laist uz tuvējo veikalu ,bērnudārzu un vai droši varēs šķērsot Parka ielu apmeklējot pilsētas centru? 
- par Pļavas ielas gājēju/veloceliņa turpinājumu,
- par satiksmes intensitātes paredzamo pieaugumu,
- par tā saucamā „klusā” centra nākotni,
- par ielas izbūvi veikala vajadzībām,
- par smagā autotransporta klātbūtni
- par ielas klasifikāciju -„C” kategorijas iela,
- par to, ka ielai jāveic rekonstrukcija, risinot satiksmes un drošības problēmas, iespēju robežās saglabājot kokus,
- par to, ka ielas rekonstrukcija jāveic līdz Ceriņu ielai, izbūvējot autostāvvietas, gājēju/velosipēdistu celiņus, atjaunojot koku stādījumus,
- par parka zonas turpmāko attīstību, izbūvējot Parka ielu līdz Upes prospektam.
 
Parka ielas 1B iedzīvotāja izteicās pret maģistrālas ielas izbūvi un veikala būvniecību.
 
Sanāksmes gaitā vairāki dalībnieki izteica viedokli, ka teritoriju no Pļavas ielas līdz Upes prospektam veidot kā pilsētas parku.
 
Kultūras centra direktore Ligita Zadvinska informēja klātesošos par autostāvvietu nepietiekamību pasākumu laikā, kā arī par nepieciešamību izbūvēt „sacilpota” ūdensvada pievadus Kultūras centra ugunsdrošības nodrošināšanai. Sanāksmes dalībniekiem tika  sniegta informācija par plānoto lifta izbūvi, nodrošinot cilvēku ar īpašām vajadzībām nokļūšanu visos Kultūras centra līmeņos. Pie lifta būtu izbūvējamas autostāvvietas cilvēkiem ar kustību traucējumiem.
 
Sanāksmē tika pausts Lapu ielas 11 iedzīvotāju viedoklis-izbūvēt ielu kā piebraucamo ielu pie iestādēm, dzīvojamām mājām, izvērtēt autostāvvietu attālumu no dzīvojamām mājām, veikala būvniecībai nepieciešamo ielas daļu uzņēmējam kārtojot atsevišķā projektā. No Ceriņu ielas līdz Upes prospektam izveidot zaļo zonu un gājēju ielu.
 
Sanāksmes dalībnieki interesējās, kad tiks uzsākta Parka ielas izbūve, uz ko tika sniegta atbilde, ka pēc publiskās apspriešanas tiks precizēts projekts, ņemot vērā iedzīvotāju izteiktos viedokļus kā arī atbildīgo dienestu atzinumus. Darbu uzsākšana iespējama pēc projekta akceptēšanas un plānoto līdzekļu piešķiršanas projekta realizācijai.
 
Sanāksmes noslēgumā tika sniegtas atbildes attiecībā uz iedzīvotāju piekļūšanu savām dzīvesvietām projekta realizācijas laikā.  
 
Sanāksmes noslēgumā būvvaldes vadītāja aicināja visus izteikt savus ierosinājumus Parka ielas rekonstrukcijas skiču projekta publiskās apspriešanas laikā.(Sanāksmes protokolu skatīt pielikumā).
 
28.janvārī Parka ielas rekonstrukcijas skiču projekts tika izskatīts Ogres novada pašvaldības autoceļu uzraudzības komisijas sēdē kā darba kārtības 2.jautājums (skatīt pielikumā). Projekta izstrādātāji informēja par projekta iespējamo realizāciju posmos, kā arī pievērsa uzmanību satiksmes drošības aspektiem, sevišķi attiecībā uz bērnudārza apmeklētājiem, gājējiem un velosipēdistiem. Visas ielas garumā paredzēts izbūvēt apvienoto gājēju-veloceliņu. VAS „Latvijas valsts ceļi” Centra reģiona pārstāvis E.Rullis atzīmēja, ka Parka iela pēc rekonstrukcijas atslogos Meža prospekta un nedaudz arī Kalna prospekta satiksmes intensitāti.
 
Publiskās apspriešanas laikā publiskās apspriešanas žurnālā tika aizpildītas  14 aptaujas lapas sabiedrības viedokļa paušanai, papildus būvvaldē tika iesniegtas 643 aptaujas lapas. Elektroniski tika saņemtas 2 aptaujas lapas.
 
Kopējais iesniegtais aptaujas lapu skaits - 659 aptaujas lapas.
Izvērtējot aptaujas lapu atbilstību MK 22.05.2007.noteikumiem Nr.331 „Paredzētās būves publiskās apspriešanas kārtība” punktiem13.2.-13.2.7., 18.4. un 19.3. par derīgām gala ziņojuma sagatavošanai tika atzītas 517 aptaujas lapas (kā nederīgas tika atzītas aptaujas lapas, kuras tika iesniegtas pēc publiskās apspriešanas termiņa beigām (1); kad aptaujas dalībnieks iesniedzis aptaujas lapu un otrreiz viņš ir kopējā mājas iedzīvotāju sarakstā(43), paužot kopējo viedokli; gadījumos, ja nav norādīta dzīvesvieta (44); aptaujas lapa nav parakstīta (54).
 
Izvērtējot aptaujas lapas tika noskaidrots, ka Parka ielas rekonstrukcijas piedāvātos risinājumus neatbalsta vai arī daļēji neatbalsta 333 aptaujas dalībnieki, no tiem 91 pieguļošo daudzdzīvokļu māju un individuālo dzīvojamo māju iedzīvotāji. Kā svarīgākie iebildumu iemesli minēti:
 
- ielas klasifikācija kā pilsētas maģistrālā iela,
- satiksmes plūsmas palielināšanās pēc ielas rekonstrukcijas,
- trokšņa un dūmgāzu palielināšanās,
- samazināsies komforta līmenis,
- samazināsies bērnu drošība,
- projekta risinājumi skar daudzdzīvokļu namu kopīpašnieku teritorijas,
- koku izciršana, veidojot satiksmei drošu ielas platumu un konfigurāciju,
- zaļās zonas zaudēšana vai samazināšanās pēc ielas rekonstrukcijas,
- sabiedrisko aktivitāšu (gadatirgi, brīvdabas pasākumi, koncerti) norišu      vietas samazināšanās,
- nevēlēšanās redzēt „Rimi” tirdzniecības centru, negodīgas konkurences riski,
- kājāmgājēju drošības pasliktināšanās pēc ielas rekonstrukcijas,
- nedroša nokļūšana uz Ogres novada Kultūras centru,
- nekoptas un piemēslotas teritorijas izveidošanās.
 
Izvērtējot šos argumentus, nevar piekrist tam, ka samazināsies komforta līmenis, ka samazināsies bērnu un kājāmgājēju drošība-Meža prospekta piemērs pēc rekonstrukcijas-drošība ir palielinājusies. Tāpat nevar piekrist secinājumiem, ka veidosies piemēslota vieta - vide tiks organizēta un sakopta, uzlabosies apgaismojums diennakts tumšajā laikā. Ielas izbūve no Ceriņu ielas līdz Upes prospektam nesamazinās iespēju rīkot šajā teritorijā dažādus pasākumus.
 
Jāatzīmē, ka vairums no maģistrālas ielas izbūves neatbalstītājiem izsakās pozitīvi par ielas rekonstrukciju posmā no Tīnūžu ielas līdz Ceriņu ielai, kā arī parka izveidei ar bērnu rotaļu laukumu teritorijā aiz Kultūras centra ēkas un gājēju-velosipēdistu celiņa izbūvi līdz Upes prospektam.
 
Parka ielas rekonstrukcijas piedāvātos risinājumus atbalsta 158 aptaujas dalībnieki, no tiem 22 pieguļošo teritoriju iedzīvotāji. Kā pozitīvu ieguvumu aptaujas dalībnieki min:
 
- ielas tehniskā stāvokļa kardināla uzlabošana, dzīvojamās vides kvalitātes uzlabošana,
- sakārtota, iedzīvotājiem, bērniem, satiksmes dalībniekiem droša vide,
- droša nokļūšana uz bērnudārzu, Kultūras centru,
- transporta plūsmas samazināšanās Meža prospektā,
- sakārtotu autostāvvietu izbūve pie bērnudārza, sociālā centra, Kultūras centra, ar iespēju novietot autobusus un piekļūt pie lifta, kuru plānots izbūvēt perspektīvē, nodrošinot cilvēkiem ar kustību traucējumiem iespēju nokļūt Kultūras centra ēkas visos stāvos,
- paplašinātas autostāvvietas pie Kultūras centra, nodrošinot transporta novietošanas iespējas pasākumu laikā,
- atbalsta veikala būvniecību Upes prospekta un Parka ielas krustojumā, nodrošinot lielāku iespēju izvēlēties savas dzīvesvietas tuvumā sev vēlamās preču grupas par sev vēlamo cenu, palielinot tirgotāju konkurenci,
- atbalsta detālplānojumā paredzēto bērnu rotaļu laukuma izbūvi teritorijā aiz Kultūras centra ēkas.
 
Daļēji piedāvātos risinājumus atbalsta 26 aptaujas dalībnieki, norādot ka zaļajā zonā beidzot jāizbūvē parks, jāpaplašina autostāvvietas aiz kultūras nama, ja nepieciešams, pašvaldībai piepērkot zemi, kas robežojas ar Upes prospektu. Gājēju celiņu caur parku ieteikts veidot neizcērtot esošos kokus. Tiek atbalstīta Parka ielas rekonstrukcija no Tīnūžu ielas līdz Ceriņu ielai, pielietojot risinājumus kas samazina transporta līdzekļu pārvietošanās ātrumu.
 
Izvērtējot iesniegtos viedokļus secināms, ka iedzīvotāji atbalsta Parka ielas rekonstrukciju no Tīnūžu ielas līdz Ceriņu ielai, ņemot vērā aptaujas dalībnieku ieteikumus. Izteikts priekšlikums veidot Parka ielas izbūvi cauri parkam kā gājēju/velosipēdistu celiņu vai arī ielas posmu, kurā ir liegta autotransporta satiksme. Iebrauktuve uz Kultūras centra stāvvietu no Upes prospekta ir tehniski jāpilnveido, jāpaplašina autostāvvietas aiz Kultūras centra.
 



Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības