Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

Dzintra Dzene, "Ogres Vēstis Visiem"
  Publicēts: 2011-07-29  08:57:00 / Sabiedrība
 
 Ziņot redakcijai  

Ogresgala iedzīvotāju sašutumu izraisīja ziņa, ka no 1.augusta paredzēts atcelt autobusu reisus Ogresgals – Ogre (pulksten 6) un Ogre – Ogresgals (pulksten 21), kas radītu virkni sarežģījumu tiem, kam jātiek uz darbu Rīgā, vai jāatgriežas mājās, piemēram, pēc treniņa. SIA «Ogres Autobuss» valdes loceklis Artūrs Bērziņš informē, ka, uzklausot iedzīvotāju iebildumus, tuvākajā laikā minētie reisi atcelti netiks.

«Vēl var saprast, ka tiek samazināti autobusu reisi, kas kursē paralēli dzelzceļam, bet mums, Kārļos dzīvojošajiem, nav cita sabiedriskā transportlīdzekļa, kā vien autobuss un, ja atņems arī to, kaut gan dzīvojam netālu no novada centra, varēsim justies kā Sūnu ciemā, jo būsim nogriezti no pasaules. Tas ir pilnīgs absurds, ko daži, sēžot kabinetos Rīgā, var izdomāt,» sašutumu pauž Kārļu iedzīvotāja Inese, kuru var saprast, jo, lai nokļūtu uz darbu Rīgā pulksten 8 vai vakarā atgrieztos mājās, autobusu reisu atcelšanas gadījumā atliktu vien divi risinājumi – vai nu iet kājām, vai izmantot taksometra pakalpojumus, kas, protams, nav lēti.

Iedzīvotāji «izkaro» reisu saglabāšanu
«Arī es esmu saņēmis sašutuma pilnu iedzīvotāju vēstuli uz piecām lapām. Šoreiz tā ir sasniegusi dzirdīgas ausis, un Rīgas plānošanas reģiona pārstāvji savu lēmumu par minēto reisu slēgšanu no 1.augusta pagaidām ir atcēluši, tomēr situācija kopumā pasažieru pārvadājumu jomā nav vērtējama viennozīmīgi. Viena lieta ir emocijas, otra – nauda, kuras diemžēl pietrūkst. Kaut kam pieliekot, no kaut kā ir jāatņem. Veidojas apburtais loks. Ja mēs samazinām reisus, samazinās izdevumi, bet tajā pašā laikā samazinās arī ieņēmumi. Tas ir vesels sarežģīts komplekss, un iedzīvotāji ne vienmēr izprot lietas būtību.
Ir saprotama pasažieru vēlme, lai mēs uz katru vilcienu nodrošinām autobusu, bet, ņemot vērā šā brīža ekonomisko situāciju, tas gluži vienkārši nav iespējams. Ko darīt, ja naudas trūkst – likt šoferiem strādāt bez algas, neremontēt autobusus vai neliet degvielu? Un kas notiks tad, kad naudas vispār vairs nebūs?» retoriski vaicā A.Bērziņš.

Pagarinot pilsētas maršruta līniju, pieaugtu intervāls
Kā vienu no risinājumiem pasažieri ierosinājuši pagarināt esošās 1. vai 8.pilsētas autobusa maršruta līnijas līdz Ogresgalam. A.Bērziņš skaidro, ka šis jautājums nebūt nav tik vienkāršs, kā iedzīvotājiem šķiet. «Reisu izmaiņas ir komplicēts jautājums, kas risināms mēnešiem, nevis vienā dienā, jo, pagarinoties maršrutam, pieaugtu autobusu kustības intervāls un tad neapmierināto, kuri nevar paspēt uz vilcienu, būtu vēl vairāk,» skaidro A.Bērziņš, piebilstot, ka SIA «Ogres Autobuss» vilcienu pienākšanai vai atiešanai no Ogres dzelzceļa stacijas ir pakārtojusi vairāk kā pusi reisu, kas šobrīd ir maksimāli iespējamais risinājums. «Mums ir jānodrošina, lai pasažieri varētu nokļūt darba vai mācību vietā mūsu valstī noteiktajā oficiālajā darba laikā, turklāt ne tikai no Ogresgala, bet arī citām maršrutu līnijām, un mēs to arī cenšamies nodrošināt. Iedzīvotāju vēlmes ir cits jautājums. Kad Ogresgalā par iespējamo reisu atcelšanu veicām aptauju, pie visiem reisiem kā neaizskaramiem bija salikti krustiņi. Viena lieta ir darbs, bet ja, piemēram, cilvēks brīvajā laikā grib aizbraukt uz tirgu Ogrē, tad viņš to var izdarīt kā astoņos, tā deviņos vai desmitos. Protams, ikviens pasažieris ir svarīgs, un ir svarīgi, lai viņam būtu iespēja nokļūt tur, kur nepieciešams, un tad, kad nepieciešams, bet arī iedzīvotājiem jāmēģina pielāgoties šā brīža situācijai, jo nav jau tā, ka viņi ir pilnībā atrauti no pasaules, kā daži to emociju uzplūdā apgalvo,» saka A.Bērziņš.

Vienmēr jāprasa izsniegt biļeti
SIA «Ogres Autobuss» valdes loceklis norāda, ka iedzīvotāji paši nereti ir vainīgi pie tā, ka reiss tiek atzīts par nerentablu, proti, par ceļu samaksā, bet biļeti nepaņem. «Šajā jautājumā atbildība starp šoferi un pasažieri ir jādala uz pusēm. Mēs katru dienu no ieņēmumiem redzam, cik pasažieru bijis. Apgalvojumi, ka šoferi neizsniedz biļetes, ir ļoti pārspīlēti. Bieži vien ir tā, ka pasažieris samaksā un steidz apsēsties, nesagaidot, kad viņam tiks izsniegta biļete. Ir jāsaprot, ka šoferim nav ne laika, ne iespēju skriet pakaļ pasažierim ar biļeti. Tā arī veidojas šī situācija. Protams, es pieļauju, ka ir arī tādi gadījumi, kad biļete netiek izsniegta apzināti, bet tā nav masveida parādība, jo galu galā no tā, cik rentabls vai nerentabls būs reiss, ir atkarīgs, vai šoferim vispār būs darbs. Jā šāds gadījums ir bijis, ka netiek izsniegta biļete, tad par to jāinformē nekavējoties, nevis pēc mēneša, kad mēs vairs šo informāciju nevaram pārbaudīt,» saka A.Bērziņš.

Nodrošinās arī pārvadājumus uz Rīgu
Sakarā ar plānoto reisu samazināšanu no 1.augusta sūdzības no citu reisu pasažieriem SIA «Ogres Autobuss» nav saņemtas, taču A.Bērziņš pieļauj, ka tādas būs, jo no minētā datuma tiek samazināti arī 15 autobusu reisi maršrutā Ogre – Rīga un Rīga – Ogre, kurus turpmāk nodrošinās nevis SIA «Nordeka» un Rīgas taksometru parks, bet gan SIA «Ogres Autobuss», kurš ir uzvarējis pagaidu konkursā par pasažieru pārvadājumiem arī starppilsētu maršrutos un ar Autotransporta direkciju noslēdzis līgumu par minētā pakalpojuma sniegšanu no 1.augusta. «Valsts politika ir tāda, ka tiks samazināti autobusu reisi, kas kursē paralēli dzelzceļam. Tāda ir realitāte, ar kuru diemžēl jāsamierinās,» saka A.Bērziņš.




Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  





© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības