Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

Ogres novada domes preses dienests
  Publicēts: 2011-03-28  17:05:00 / Pašvaldība
 
 Ziņot redakcijai  

Pagājušajā nedēļā darba vizītē Ogres novada pašvaldību apmeklēja LR satiksmes ministrs Uldis Augulis. Ministra vizītes mērķis - iepazīties ar aktuālo situāciju Satiksmes ministrijas (SM) pārzinātajās jomās Ogres novadā.

Ministram līdzi bija atbraukušas vairākas augstas amatpersonas no VAS “Latvijas valsts ceļi”, Autotransporta direkcijas, VAS “Latvijas Dzelzceļš”.

Galvenā saruna tēma, protams, bija saistīta ar ceļu un ielu šobrīd ārkārtīgi slikto stāvokli.

Ogres novada domes priekšsēdētājs Edvīns Bartkevičs vērsa ministra un valsts iestāžu amatpersonu uzmanību uz sāpīgāko problēmu novadā, proti, uz katastrofāli nepietiekamo finanšu apjomu ielu un ceļu uzturēšanai. Novada pašvaldībai jāuztur arī tranzītielas, kas patiesībā ir valsts autoceļi, kas iet cauri pilsētai, bet valsts līdzfinansējums šādu ielu uzturēšanai ir gaužām niecīgs. Šo ielu skaitā ir arī Tīnūžu iela un Brīvības ielas posms Ogresgala virzienā, Turkalnes iela un autoceļa Rīga – Daugavpils posms. Tīnūžu ielas rekonstrukcija tiks uzsākta šogad, ir izstrādāts tehniskais projekts. Brīvības iela šobrīd ir vienkārši traģiskā stāvoklī, diemžēl novada pašvaldības iesniegtais projekta pieteikums ERAF finansējuma saņemšanai šī ielas posma rekonstrukcijai pagājušajā gadā tika noraidīts. Briesmīgā stāvoklī ir valsts autoceļa posms no Tīnūžiem līdz Ogrei, kas, tāpat kā Tīnūžu iela un Brīvības iela, ir valsts autoceļa Ulbroka – Viskāļi posms. Par pēdējo posmu runājot, domes priekšsēdētāja vietnieks Egils Helmanis atgādināja, ka drīz sāksies kapu ierīkošana Zilo kalnu teritorijā un šis ceļa posms ir ļoti svarīgs iedzīvotājiem.

U.Augulis atzina, ka Latvijā ap divarpus tūkstošu kilometru garumā ceļu stāvoklis ir tikpat kritisks kā posmā Tīnūži – Ogre, diemžēl naudas valsts budžetā ir tik, cik ir, turklāt darbu izmaksas pieaug katru gadu. Diemžēl ogrēniešiem sāpīgais valsts autoceļa posms netiek uzskatīts par prioritāru un labi, ja no 2014. gada Tīnūži – Ogre posma rekonstrukcijai varētu piesaistīt ERAF finansējumu. 

Ministrs atzina, ka vienīgi Eiropas struktūrfondu finansējums var glābt mūsu valsts ceļus un ielas. “Budžetā joprojām ir caurums, šobrīd valsts budžetā vai nu par 50 miljoniem latu jāsamazina izdevumi, vai arī par tikpat lielu summu jāsamazina izdevumi,” raksturojot pašreizējo krīzes situāciju, skaidroja ministrs.

Ogres novada teritorijā jau tagad tiek rekonstruēti vairāki autoceļi, arī turpmākajos gados ir paredzēta vairāku posmu rekonstrukcija. Izrādās, ka zināmus sarežģījumus darbu sekmīgai norisei rada paši iedzīvotāji, pareizāk sakot, zemes īpašnieki. Ceļu rekonstrukcijai nereti nepieciešams atsavināt zemi, diemžēl īpašnieki dažreiz prasa neadekvāti lielu samaksu. Kā negatīvs piemērs sarunā tika minēti gadījumi Krapes pagastā, kur zemes īpašnieki par atsavināšanai paredzētajiem gabaliem tā dēvētās Maskavas šoseja būvniecībai prasījuši pat lielāku cenu nekā Jūrmalā. Savukārt madlienieši esot ļoti pretimnākoši un saprotoši.

Tikšanās reizē tika aktualizēta tuneļa zem dzelzceļa izbūves nepieciešamība, tilta pār Ogres upi būvniecība – pašvaldība ir ieguldījusi lielu darbu, par ERAF līdzekļiem veicot priekšizpēti, lai pamatotu šo objektu nepieciešamību satiksmes optimizēšanai pilsētā. Tika runāts par privāto investīciju piesaistes iespējām šo projektu realizēšanai. Latvijā publiskās un privātās partnerības (PPP) princips šobrīd diemžēl faktiski nedarbojas. U. Augulis atzīst, ka PPP ir perspektīvs valsts, pašvaldību un privāto partneru sadarbības modelis, un pieļauj iespēju, ka satiksmes infrastruktūras objektu būvniecībā tas varētu tikt pielietots no 2014. gada. Arī VAS “Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Ivars Pāze atzīst, ka gan tunelis, gan tilts būtu vajadzīgi, taču pašlaik ir sarežģījumi ar finansēm kopumā un arī ar PPP.

Tika runāts arī par vietējo reisu attīstību un pasažieru pārvadājumu nākotni Ogres novadā. Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs SIA “Ogres autobuss” raksturo kā pašizmaksas ziņā visdārgāko pasažieru pārvadātāju – viena km izmaksas ir 91 santīms.

Pēc tikšanās pašvaldībā ministrs un valsts institūciju vadītāji devās uz SIA “Ogres autobuss”, kur diskutēja par jautājumiem, kas saistīti ar sabiedriskā transporta pastāvēšanu un attīstību, vietējo autobusu reisu saglabāšanu un pasažieru pārvadāšanas optimizēšanu.

Tā kā 25.marts ir sēru diena, pa ceļam uz tikšanos ar pasažieru pārvadātājiem U. Augulis nolika ziedus pie politiski represēto Piemiņas akmens Ogrē, godinot komunistiskā genocīda upurus.




Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    





© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības