Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

ogresfakti
  Publicēts: 2011-03-18  14:38:00 / Sabiedrība
 
 Ziņot redakcijai  

Pavasarī, ceļa pamatnei atkūstot un pārmitrinoties, ceļa segas nestspēja ievērojami samazinās. Lai pasargātu valsts autoceļus no priekšlaicīgas sagraušanas pavasara šķīdoņa laikā, kad ceļa segas konstrukcijas nestspēja ir viszemākā, uz daudziem valsts vietējās un dažiem reģionālās nozīmes autoceļiem tiks noteikti satiksmes ierobežojumi.

Transportlīdzekļu sezonālā maksimālās masas ierobežojumu ieviešana vietējās nozīmes valsts autoceļos ir piespiedu pasākums, kas ļauj novērst šo ceļu masveida sabrukumu pavasara atkušņa laikā un arī vēlāk rudenī, kad, ceļa segai pārmitrinoties, samazinās tās nestspēja. Īpaši krasi nestspēja samazinās ekspluatācijas laiku nokalpojušām segām un ceļu posmiem, kuru pamatne ir mālaina un putekļaina grunts.

Latvijā šie ierobežojumi katru gadu tiek noteikti apmēram 12 000 km valsts autoceļu, visos Latvijas reģionos, lai šķīdoņa laikā, kad ceļa konstrukcijas nestspēja ir viszemākā, novērstu autoceļu sabrukšanu. Šāda prakse ir visās kaimiņvalstīs, tai skaitā Zviedrijā, Somijā, Igaunijā, Lietuvā un Krievijā.

Ierobežojumu ilgums ir atkarīgs no konkrētajiem laikapstākļiem un ceļa stāvokļa.
Satiksmes ierobežojumi pārsvarā stājas spēkā marta sākumā un ilgst līdz maija sākumam, t. i. līdz pavasara atkušņa beigām, kā arī rudenī oktobra sākumā.

Pavasara šķīdoņa laikā Latvijas rietumos ierobežojumi ilgst no marta sākuma līdz aprīļa sākumam, bet Latvijas austrumos no marta beigām līdz maija sākumam.

Ja šie ierobežojumi netiks ievēroti, tad ceļi tiks izbraukti tā, ka pa tiem pavasarī varēs pārvietoties tikai ar paaugstinātas caurgājamības tehniku. Šķīdonī ceļu sakārtot satiksmei nav iespējams. Maijā, kad autoceļu konstrukcija būs apžuvusi, būs iespējams veikt grunts un grants ceļu greiderēšanu, bet ar to nebūs līdzēts, jo, tā kā konstrukcijas slāņi būs sajaukti, nelabvēlīgos laikapstākļos to stāvoklis strauji pasliktināsies. Bet sagrautos asfaltētos ceļus, lai nodrošinātu satiksmi pa tiem, nāksies nofrēzēt un pārvērst grants ceļos.

Lai atjaunotu sagrautos autoceļus sākotnējā stāvoklī, grants ceļos uz katru ceļa kilometru būs jāiegulda ne mazāk kā 25 tūkstoši latu, bet asfaltētos ceļos ne mazāk kā 70 tūkstoši latu. Valsts autoceļos vien šīs neracionālās izmaksas varētu sasniegt 390 miljonus latu.

Lai šajā gadalaiku mijas periodā autoceļi nesagrūtu, risinājums ir viens: smagsvara transportlīdzekļiem šķīdoņa laikā pārvietošanās jāierobežo, stingri raugoties, lai braucēji šos ierobežojumus ievērotu.

Nekādas īpašas atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek un netiks izsniegtas. Situāciju kontrolē va/s "Latvijas Valsts ceļi" nodaļu darbinieki sadarbībā ar Valsts policiju.

Pa visiem autoceļiem bez ierobežojuma atļauts pārvietoties:
· valsts speciālās nozīmes automašīnām (ugunsdzēsēju, medicīnas, policijas, sakaru, elektrotīklu, gāzes dienesta, ceļu dienesta un citu speciālo dienestu operatīvajām automašīnām);
· armijas, robežsardzes un muitas transportam;
· maršruta autobusiem.

"Latvijas Valsts ceļu" mājas lapā pieejams Valsts autoceļu posmu saraksts, kuros ieviesti transportlīdzekļu masas ierobežojumi ar paredzamo ierobežojumu veidu un ieviešanas datumu. Neskaidrību gadījumā konsultācijas sniedz Satiksmes informācijas centrs (tālr. 65025555) vai va/s "Latvijas Valsts ceļi" nodaļas.




Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  





© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības