Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

ogresfakti
  Publicēts: 2011-03-16  12:11:00 / Pašvaldība
 
 Ziņot redakcijai  

Gandrīz visās pašvaldības aģentūras “Mālkalne” apsaimniekotajās daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās darbojas automatizēti siltummezgli, informē Siltumenerģijas pārvadas un sadales inženieris Mārtiņš Kaiva.

Vadoties pēc uzstādījumiem, šie siltummezgli regulē gan karstā, gan apkures ūdens temperatūras. Dispečerizācija sniedz iespēju aģentūras darbiniekiem kontrolēt siltummezglus no tālienes, izmantojot internetu, norāda M.Kaiva.

Pateicoties siltummezglu dispečerizācijai, iespējams regulēt siltummezglu uzstādījumus, atrodoties pie datora (ofisā, mājās u.c., kur pieejams internets), nekavējoties konstatēt avārijas siltummezglos, analizēt siltummezglu darbības vēsturi un ērti salīdzināt dažādu māju siltummezglu darbību. Kā norāda M.Kaiva, izmantojot dispečerizācijas sniegtās priekšrocības, tiek ietaupīts laiks un finanšu līdzekļi, kā arī palielināts iedzīvotāju komforta līmenis.

“Mālkalnes” ēku dispičerizācija  turpinās jau no 2005.gada, kad automatizēti siltummezgli dispečerizēti 9 ēkās. 2006. gadā - 7 ēkās, 2007.gadā – 8 ēkās, 2008.gadā – 9 ēkās, 2009.gadā – 9 ēkās, 2010.gadā – 15 ēkās, bet 2011.gadā – jau vismaz 22 ēkās.

Šobrīd “Mālkalne” apsaimnieko 151 daudzdzīvokļu dzīvojamo ēku no kurām dispičerizācija veikta jau vairāk kā pusē, jeb 79 ēkās. “Mālkalne” plānos ir visu tās apsaimniekošanā esošo daudzdzīvokļu māju dispečerizācija, taču pieslēgto māju skaits katrā gadā atkarīgs no pieejamā finansējuma, kas ir mainīgs un grūti prognozējams. “Bet skaidrs ir tas, ka vismaz 10 ēkas gadā tiks dispečerizētas diezgan droši,” skaidro M.Kaiva.

Viņš arī norāda, ka visu dizpičerizēto daudzdzīvokļu ēku apkuri un karsto ūdeni regulē automatizēti siltummezgli, taču, piemēram Skolas 1a un Skolas 1b ir kopīgs siltummezgls (ēkas ir savā starpā bloķētas), līdz ar to arī kopīga siltuma uzskaite. Ja pietiks finanšu līdzekļu, tad minētais siltummezgls tiks pārtaisīts jau šogad: lai katrai ēkas daļai būtu savs automatizētais siltummezgls.

Par siltummezglu apkalpošanu atbildīgs “Mālkalnes” Ēku inženierkomunikāciju uzturēšanas iecirknis, taču par dispečerizēto siltummezglu regulēšanu atbild viens speciālists no siltumapgādes nodaļas. “Bieži mājas vecākie zvana un lūdz pamainīt apkures līkni, ja ir par karstu. Speciālists to izdara, uzreiz palielinot komfortu. Ja iedzīvotāji sūdzas, ka ir par karstu, tad līkni samazina un ēka ietaupa siltumu,” norāda speciālists. Kā vienu no ieguvumiem viņš min arī iespēju sekot siltuma skaitītāja rādījumiem. Ja pēkšņi tas apstājas, tad speciālisti nekavējoties dodas novērst problēmu.




Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības