Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

LETA
  Publicēts: 2008-11-19  07:51:00 / Ekonomika
 
 Ziņot redakcijai  

Administratīvā rajona tiesa šodien plāno lemt, vai pēc vairāku lauku auto pārvadātāju iesniegtās sūdzības apturams Autotransporta direkcijas lēmums slēgt līgumus konkursā par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumu ar autobusiem Latvijas vidienes maršrutu tīklā "Centrs 1".

Jau ziņoja, ka administratīvā rajona tiesa nolēma atbildētāja statusā vairāku lauku auto pārvadātāju strīdā ar Autotransporta direkciju par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumu ar autobusiem Latvijas vidienes maršrutu tīklā "Centrs 1" pieaicināt Ministru kabinetu (MK).

Pēc tiesas priekšsēdētājas palīdzes Evitas Elliņas teiktā, MK lietā atbildētāja statusā pieaicināts saskaņā ar koncesijas likuma 9.panta piekto daļu, jo koncesijas līgumu reģistrācijas, uzskaites un kontroles kārtību nosaka MK. Savukārt šī likuma 11.panta pirmā daļa paredz, ka koncesijas līgumu noslēdz MK pilnvarota ministrija vai attiecīgā pašvaldība un koncesijas ieguvējs.

Ja koncesijas ieguvējs nav Latvijas uzņēmums, tiek slēgts līgums ar koncesijas ieguvēju un Latvijā reģistrētu koncesijas ieguvēja uzņēmumu, paredzot subsidāru atbildību.

Jau ziņots, ka autotransporta direkcijas lēmuma pamatotību tiesā apstrīdēja SIA "Tukuma auto", SIA "Aizkraukles ATU", SIA "Ogres autobuss", SIA "Aips", SIA "ATF Jūrmala SV". Kompānijas arī lūdza piemērot pagaidu noregulējumu un līdz spriedumam apturēt direkcijas lēmuma darbību, liedzot tai slēgt līgumu ar konkursā par uzvarētājiem atzītajām AS "Nordeka", AS "Rīgas Taksometru parks", SIA "Blagovest TUR" un SIA "Norma-A".

Ar šīm firmām paredzēts slēgt līgumus par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem no 2009.gada 1.janvāra.

Pēc pārvadātāju domām, diskriminējošajā konkursā maršrutu tīkla daļās "Centrs 1" un "Austrumi" nepelnīti zaudētājos palika lauku pārvadātāji - SIA "Tukuma auto" , SIA "Aizkraukles ATU", SIA "Ogres autobuss", SIA "Aips", SIA "ATF Jūrmala SV", SIA "Rēzeknes autobusu parks", SIA "Madonas CB", SIA "Gulbenes autobuss", SIA "TU Vidlatauto", SIA "Ludzas autotransports", SIA "Pasažieris" , SIA "Balvu autotransports".

SIA "Tukuma auto" valdes priekšsēdētājs Ilgvars Kalniņš iepriekš uzsvēra, ka konkurss tika sagatavots "par labu dažām Rīgas firmām", bet pārējie pārvadātāji jau sākotnēji bija nolemti neveiksmei.

Kalniņš norādīja, ka "Nordeka", kas kopā ar AS "Rīgas taksometru parks", SIA "Norma-A" un SIA "Blagovest Tur" uzvarēja tīkla daļā "Centrs-1", uz konkursu bija pieteikusi 26 autobusus, kurus tikai plāno iegādāties. Lai gan autobusi nebija "Nordeka" īpašumā, tie saņēma augstāko atzīmi par tehnisko stāvokli.

Savukārt "Blagovest Tur" pieteica 21 autobusu, no kuriem tikai pieci ir reģistrēti Latvijā, bet pārējie ir ar Beļģijas numura zīmēm. Neapskatot šos autobusus, arī tie saņēma augstas tehniskās kvalifikācijas atzīmi.

"Mēs cīnījāmies ar konkurentiem, kuriem nekā nav, bet uz papīra viss tika sazīmēts," iepriekš sacīja SIA "Aips" vadītājs Uldis Kolužs.

Kā ziņots, 15.oktobrī noslēdzās konkurss par tiesībām, sākot ar 2009.gada 1.janvāri, sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijā.

Maršrutu tīkla daļā "Centrs-1" konkursā par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus uzvarējuši un līgums tiks slēgts ar kopīgo piedāvājumu iesniegušiem pretendentiem - AS "Nordeka”, AS "Rīgas Taksometru parks", SIA "Blagovest TUR" un SIA "Norma-A". Par sabiedriskā transporta pakalpojumiem daļā "Austrumi" līgums tiks slēgts ar AS "Nordeka" un SIA "Norma-A", savukārt daļā "Centrs-2" - ar AS "Nordeka".

Daļā "Dienvidrietumi" konkursā uzvarējuši un līgums tiks slēgts ar AS "Nordeka", AS "Liepājas autobusu parks" un SIA "Saldus autobusu parks", bet daļā "Ziemeļrietumi" - ar PSIA "Ventspils reiss" un AS "Talsu autotransports".

Maršrutu tīkla daļā "Ziemeļaustrumi" līgums tiks slēgts ar kopīgo piedāvājumu iesniegušiem pretendentiem - AS "CATA" un SIA "VTU Valmiera", daļā "Dienvidi"- ar SIA "Dobeles autobusu parks" un SIA "Jelgavas autobusu parks", bet daļā "Dienvidaustrumi" ar AS "Nordeka", SIA "Daugavpils autobusu parks" un SIA "Jēkabpils autobusu parks".

Iepriekšējā publikācija par šo tēmu.




Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības