ogresnovads.lv Publicēts: 2013-06-19 11:02:00 / Pašvaldība
Ziņot redakcijai
Ogrē pašlaik rit darbi Tīnūžu ielas un Mākalnes prospekta krustojumā, kur regulējamā krustojuma vietā tiek veidots satiksmes aplis.
Ogres novada pašvaldība ir jau vairākkārt informējusi, ka sakarā ar rekonstrukcijas darbiem no 6. jūnija Tīnūžu ielas un Mālkalnes prospekta krustojums ir slēgts satiksmei no Mālkalnes prospekta, Zilokalnu prospekta un Tīnūžu ielas puses.
Rekonstrukcijas darbu laikā maršrutu autobusi:
Nr. 8 Jaunogre - D/S “Ogre”
Nr.14 Pārogres gatve - Kapi
Nr. 5416 Ogre-Tīnūži-Ropaži
Nr. 6094 Ogre - Ceplīši
Nr. 6095 Ogre - Suntaži (Kastrāne)
no Mālkalnes pr. uz Tīnūžu ielu kursēs pa Lapu ielu un Meža pr. Norādītajiem maršrutiem pasažieru uzņemšana virzienā uz autoostu un Jaunogri notiks Mālkalnes prospektā“Pirts” pieturā. Pieturvieta virzienā uz Brīvības ielu ir ierīkota pie Mālkalnes prospekta 4, savukārt pieturvieta “Meža prospekts”, kas atradās iepretim veikalam “Sonāte”, pārcelta pirms krustojuma ar Meža prospektu. Līdz būvdarbu beigām ir slēgtas autobusu pieturvietas Mālkalnes prospektā “Jaunogres vidusskola”.
Lai samazinātu apbraucamo ceļu noslodzi, Lapu ielā ir atjaunota divvirzienu satiksme no Tīnūžu ielas līdz Parka ielai. Sakarā ar izmaiņām transporta kustībā ir atslēgti luksofori Meža prospekta un Tīnūžu ielas krustojumā. Šajā krustojumā satiksme tiek organizēta ar zīmēm, kas norāda, ka galvenais ceļš virzienā no Lapu ielas ir Meža prospekts un Tīnūžu iela.
Kā informē SIA “Binders” projektu vadītājs Sandis Ruža, šobrīd Tīnūžu ielas un Mālkalnes prospekta krustojumā ir pabeigti asfalta frēzēšanas darbi, notiek ielas apmaļu un ietvju seguma demontāžas darbi. Jau izvesti nocirstie koki un zari, tiek izrauti nozāģēto koku celmi, tiek veikti ielas gultnes rakšanas darbi.
Pašvaldībā ir vērsušies vairāki iedzīvotāji ar jautājumiem par to, kāpēc Ogrē nepieciešams izbūvēt lokveida krustojumu, kāpēc tas būs tik liels un kāpēc ir izcirsti koki.
Publiskās apspriešanas rezultāti
Pirms projekta uzsākšanas 2010. gadā no 5. oktobra līdz 1. novembrim sagatavotie Tīnūžu un Brīvības ielas posmā no I šķiras a/c P5 Ulbroka – Ogre līdz krustojumam ar Kranciema ielu Ogrē rekonstrukcijas ieceres skiču materiāli tika nodoti publiskajai apspriešanai, sludinājums par to tika ievietots “Ogres Vēstis Visiem”, “Ogrēnietis”, kā arī publicēts pašvaldības mājas lapā. Publiskās apspriešanas sanāksme notika 21.10.2010., uz kuru ieradās 7 cilvēki, tai skaitā 2 iedzīvotāju pārstāvji, 2 projektētāji un 3 Ogres novada pašvaldības pārstāvji. Sanāksmes laikā izteikti vairāki ierosinājumi, tostarp projektā paredzēt ielas pieguļošo teritoriju labiekārtošanu, apzaļumošanu, paredzēt jaunus koku un krūmu stādījumus; projektētājiem ieteikts pārdomāt drošu gājēju pāreju vietu izveidi un gājēju satiksmes organizāciju atbilstoši esošajām gājēju plūsmām; izvērtēt drošības barjeras izveidojumu. Elektroniski saņemta viena vēstule ar priekšlikumiem rūpīgāk izvērtēt koku izciršanas nepieciešamību, pārdomāt satiksmes organizāciju pie ēkas Mālkalnes pr. 27. Vēstulē tika norādīts, ka piedāvātais autostāvvietu skaits ir nepietiekams, tādēļ jāmeklē iespējamie risinājumi papildu autostāvvietu izveidei.
Apstiprina gala ziņojumu un būvniecības ieceri
Dome šī projekta būvniecības ieceri izskatīja 2010. gada 25. novembrī, apstiprinot būvvaldes gala ziņojumu un būvniecības ieceri, nosakot, ka tehniskajā projektā jāievērtē Ogres būvvaldes publiskās apspriešanas gala ziņojumā izvirzītās prasības: Zvaigžņu ielas posmu gar mūzikas skolu saglabāt slēgtu autotransporta kustības caurbraukšanai; gājēju pārejas vietu pretī galvenajām domes ēkas kāpnēm saglabāt; Lapu ielas posmā paredzēt vienvirziena kustību; paredzēt ielas pieguļošo teritoriju labiekārtošanu, apzaļumošanu, paredzēt jaunus koku un krūmu stādījumus; paredzēt drošu gājēju pāreju vietu izveidi un gājēju satiksmes organizāciju, atbilstoši esošajām gājēju plūsmām; izvērtēt drošības barjeru, drošības saliņu un ceļa zīmju izvietojumu.
Ir nepieciešama rekonstrukcija
Pirms projekta īstenošanas VAS “Latvijas Valsts ceļi” Tīnūžu un Brīvības ielas ceļa posmam veica vizuālo novērtējumu, kā rezultātā secināts, ka tas ir ļoti sliktā tehniskā stāvoklī un tam nepieciešama būtiska rekonstrukcija - gan nomainot ielas segumu, uzlabojot gājēju drošību, gan izveidojot lokveida krustojumu, kas samazinās nepieciešamību transportam apstāties, vienlaikus nodrošinot vienmērīgu transporta plūsmu. Lai uzlabotu satiksmes drošību, 2007. gada nogalē krustojumā tika uzstādīti luksofori kā pagaidu risinājums, jo lokveida krustojuma izbūvei, kā tas bija paredzēts jau 2000. gadā izstrādātajā transporta shēmā, nebija līdzekļu.
Uzsākti darbi
Šobrīd, kad ir izdevies piesaistīt Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu projekta „Tranzītielu sakārtošana pilsētas teritorijās” ietvaros, ir uzsākti projekta “Tīnūžu un Brīvības ielu Ogrē rekonstrukcija” II kārtas darbi (I kārtas darbi (Tīnūžu ielas un Brīvības ielas posma no valsts I šķiras autoceļa P5 Ulbroka – Ogre turpinājuma Ogres pilsētas teritorijā līdz Brīvības ielas krustojumam ar Kranciema ielu rekonstrukcija) tika pabeigti jau pagājušā gada nogalē), kas paredz izbūvēt lokveida krustojumu, saslēdzot kopā piecus piebraucamos ceļus: Tīnūžu iela, Mālkalnes prospekts, Zilokalnu prospekts, P5 autoceļš Ulbroka-Ogre un Mežezera iela.
Kāpēc nepieciešams lokveida krustojums?
VAS “Latvijas Valsts ceļi” satiksmes drošības inženieris Edmunds Rullis skaidro, ka krustojumos, kur ceļu satiksme tiek organizēta ar luksoforiem, ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinās par 15 %, savukārt lokveida krustojumos – par 35 %. Lokveida krustojumā, neskatoties uz to, ka braukšanas ātrums tiek samazināts, caurlaidības spēja ir lielāka kā cita veida krustojumā. Nedrīkst aizmirst, ka šī ir maģistrālā iela, turklāt tranzītiela ar lielu satiksmes intensitāti (ja 1997. gadā posmā no P10 līdz Ogrei satiksmes gada vidējā intensitāte bija 1859 automašīnas diennaktī, tad 2007. gadā – 4629 automašīnas diennaktī, savukārt 2008. gadā pa Tīnūžu ielas posmu Ogres pilsētas teritorijā vidēji diennaktī pārvietojās jau 7438 automašīnas, no tām vieglie – 6935, kravas – 277, tranzītkravas – 79 un 147 autobusi), tādēļ ir jānodrošina lielākas manevrēšanas iespējas smagajiem transporta līdzekļiem, līdz ar to arī plašāks krustojums (krustojuma ārējais diametrs paredzēts 62,80 metrus plats, divas joslas). Šādos apstākļos plašāks krustojums nodrošina lielāku drošību. E.Rullis piebilst, ka lokveida krustojumam ir lētāka ekspluatācija. Ja satiksme tiek organizēta ar luksoforiem, tie nereti sabojājas un bieži vien tiek tīšuprāt sabojāti, tādēļ ir jālabo (pagājušajā gadā luksoforu remontdarbi Ogres pilsētā pašvaldībai izmaksāja Ls 2715), arī jāsedz to patērētās elektroenerģijas izdevumi (krustojumā esošie luksofori patērē 120 kW/h mēnesī).
Rekonstrukcijas laikā plānotie darbi
Līdz ar lokveida kustības izbūvi ir paredzēts izbūvēt gājēju ietves un veloceliņu, lietus ūdens kanalizāciju, rekonstruēt ūdensapgādes tīklus, veikt elektrības un vājstrāvas tīklu rekonstrukciju, kā arī uzstādīt jaunu apgaismojumu (LED spuldzes). Lai Ogres Zilo kalnu dabas parka apmeklētājiem, kā arī piecstāvu dzīvojamā nama iedzīvotājiem nodrošinātu vieglās automašīnas novietošanas iespējas, Zilokalnu prospekta kreisajā pusē paredzēts izbūvēt vieglo automašīnu stāvlaukumu ar 15 stāvvietām. Stāvvietas projektētas 45° leņķī pret stāvlaukuma malu ar platumu 2.5 m. Laukumā paredzēta vienvirziena transporta kustība, aprīkojot laukumu ar atbilstošiem satiksmes organizācijas palīglīdzekļiem.
Apzaļumošana – jauni koki, krūmi un puķes
Lai veiktu krustojuma izbūvi, tehniskajā projektā ir noteikts, ka tiks nozāģēti 114 koki. Katru koku apsekoja pašvaldības vides speciālists Aivars Bigačs un rūpīgi izvērtēja, kuru koku ir jāzāģē un kurš koks krustojuma izbūves darbiem netraucē. Rezultātā tika nozāģēti 104 koki.
Būvdarbu beigu daļā krustojumam pieguļošajā teritorijā tiks veikta apzaļumošana un iestādīti krūmi, koki un ziedi. Plānots iestādīt 123 kokus (72 dažādu šķirņu kazaku kadiķi, 6 zvīņainie kadiķi, 4 parastie kadiķi, 2 klājeniskie kadiķi, 15 Rietumu tūjas, 10 melnās priedes, 8 kalnu priedes, 6 asās egles), 338 krūmu stādi (Japānas spirejas, Tunbergas bārbeles, irbeņlapu fizokarpi u.c.), kā arī daudzgadīgās puķes (500 ārstnieciskie izokarpi, 438 kaķumētras, 341 pļavu zeltene, 130 zilganzaļās auzenes, 160 astilbes, 149 lielziedu brūnaciņas, 224 zilganās neļķes, 204 sīkziedu heiheras, 141 rudbekija u.c.).
Rekonstrukcijas darbus veic SIA “Binders” un līguma termiņš ir 6 mēneši.
|