ogresfakti Publicēts: 2010-10-14 10:15:00 / Pašvaldība
Ziņot redakcijai
Ogres novada pašvaldības galvenais mākslinieks Krišs Skrastiņš, gatavojot jaunus noteikumus reklāmas izvietošanai pilsētā, nācis klajā ar priekšlikumiem, kas šodien raisīja iebildumus uzņēmēju vidū.
Jaunie noteikumi paredz, ka veikalu fasādes logos no ārpuses nedrīkst būt redzamas vitrīnu aizmugures, ja nav noformēti skatlogi, tajā pat laikā nosakot, ka nedrīkst aizlīmēt vairāk kā 30% no vitrīnas.
Iebildumus pret šādām izmaiņām šodien cēla deputāts un uzņēmējs Ludvigs Tribockis, aicinot mākslinieku šāda veida jautājumus vispirms apsriest ar uzņēmējiem. Viņaprāt, šādi tiek ierobežotas uzņēmēju tiesības rīkoties ar savu īpašumu. Savukārt deputāts un uzņēmējs Andrejs Ceplītis norāda, ka šādi noteikumi uzņēmējiem radītu papildus tēriņus un ierosināja jaunos noteikumus vispirms apspriest Uzņēmējdarbības attīstības komisijā. Arī domes priekšsēdētājs Edvīns Bartkevičs vērsa uzmanību, ka, piemēram Centra Jumī vitrīnu aizmugures praktiski gandrīz pilnībā aizsedz lielāko daļu logu, taču gatavotās izmaiņas nosaka, ka, noformējot skatlogus, drīkst aizlīmēt tikai 30% no vitrīnām. Taču arī domes priekšsēdētāja iebildumi māksliniekam nešķita gana pārliecinoši. “Es būtu ļoti patīkami iepriecināts, ja Feodorova kungs noformētu savus skatlogus, nevis vienkārši novietotu tur vitrīnas,” norādīja K.Skrastiņš. Viņam liekoties, ka šādu noteikumu pieņemšana būtu pašu uzņēmēju interesēs un skaisti noformēti skatlogi uzlabotu gan uzņēmumu, gan pilsētas kopējo tēlu.
Rodas iespaids, ka laikā, kad uzņēmējus visiem pieejamiem līdzekļiem smacē Valsts, tās nodokļu politika un mākslīgi radītie administratīvie šķēršli, kad daudzas firmas pēdējiem spēkiem cīnās par izdzīvošanu, savus apgrūtinājumus un papildus tēriņus uzņēmējiem savas privātās gaumes vārdā mēģina radīt arī domes amatpersona. Tā vien šķiet, ka mākslinieks šodien jutās gana kompetents, lai mācītu uzņēmējiem veiksmīgāku uzņēmējdarbību. |