ogresnovads.lv Publicēts: 2013-03-26 11:15:00 / Kultūra
Ziņot redakcijai
25.martā Ogres mākslas skolā pulcējās ap 40 jauno mākslinieku no Ogres, Madlienas, Ķeguma un Salaspils, lai piedalītos radošajā tēlniecības darbnīcā „Dziesmu svētku ceļš”.
Darbnīcu vadīja scenogrāfs Artūrs Arnis, tēlniece Liene Mackus un keramiķe Elīna Titāne.
L.Mackus skaidro, ka ideja veidot šādu ekspozīciju pieder KRIIC Vizuālās mākslas izglītības ekspertei Ilzei Kupčai. Piesaistītie speciālisti apmeklēs 15 Latvijas mākslas skolas, kurās kopā ar bērniem no baltā māla veidos vienotu figurālo kompozīciju. Skolās bērnu darbi tiks apdedzināti un vēlāk nogādāti Rīgā, kur Dziesmu svētku laikā būs apskatāmi galerijā „Centrs”. Darbi tiks izveidoti uz apmēram 15 līdz 20 metrus gara podesta, uz kura malām būs redzami nofotografēti interesantākie ekspozīcijas tēli un to apraksti, iesaistīto bērnu vārdi.
Katrā skolā tiek veidota viena ekspozīcijas daļa. Bērni jau ir strādājuši Valmierā, Ādažos, Cēsīs, Inešos, Ķekavā, šodien Ogres mākslas skolā darbojās bērni no Madlienas mūzikas un mākslas skolās, Salaspils mūzikas un mākslas skolas, kā arī Ogres mākslas skolas un Ķeguma filiāles, turpmāk bērni ekspozīcijas radīšanā tiks iesaistīti arī Liepājā, Ventspilī, Balvos, Baltinavā, Talsos, Siguldā, Bauskā, Mālpilī un Mazsalacā. Plānots, ka projektā būs iesaistīti vairāk kā 500 jaunie mākslinieki.
„Darba kopējā ideja ir veidot Dziesmu svētku ceļu, kuram cauri vijas ceļš un daba. Šogad Dziesmu svētku ideja ir „Līgo”, kas ir dabas ritms, dabas augstākais punkts. Katrai skolai, iesaistoties šajā projektā, tiek piedāvāta apakštēma, šodien bērni veidoja pašu Dziesmu svētku gājienu – cilvēkus, kuri no Dikļu baznīcas dodas uz Rīgu,” skaidro L.Mackus. Kolēģes stāstījumu papildina A.Arnis: „Šis ir faktu pamatā veidots stāsts par Dziesmu svētku izcelšanos vēsturi no Latvijas dabas līdz pat Dikļiem, ekspozīcijas augstākajā punktā tiks attēlota kulminācija – paši Dziesmu svētki. Katrs Dziesmu svētku dalībnieks ir individualitāte, tādēļ arī šajā ekspozīcijā katram tēlam jābūt kādai detaļai, kas piešķir tam individualitāti. Citiem apakšā ir stāsts, tas tiek uzrakstīts. Piemēram, ja kādam mati gaisā – bērni skaidro, ka tas tāpēc, ka viņš ir pieķēries elektrībai. Ja ir šāds stāsts, tad nobildēju figūru un arī uzrakstīto stāstu. Mēs meklējam makro stāstus, kas fokusējas uz detaļām.”
Strādājot ar bērniem, speciālisti novērojuši, ka tie katrā skolā ir atšķirīgi. „Piemēram, Inešos un Ādažos bērni nekad nebija strādājuši ar mālu, viņiem tas bija liels piedzīvojums un brīnums. Ogrē bērni ir disciplinēti un skaidri uztvēra ideju,” novērojusi L.Mackus.
|