Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

ogresfakti
  Publicēts: 2012-02-08  12:32:00 / Sabiedrība
 
 Ziņot redakcijai  

Auksts darba dienas rīts. Mājās vēss, uz ielas spelgonis, bet autobusā vai vilcienā kājas salst pie grīdas klāt. Tā, it īpaši aukstākās ziemas dienās, ir daudzu ogrēniešu ikdiena.

Pamatīgi pārsalusi arī kāda “Ogres faktu” lasītāja, kas pirmdien uz Ogri devusies ar autobusu no Madlienas. Cita, savukārt, zina stāstīt, ka vilciens, braucot no Rīgas, tā pa īstam uzsilst tikai īsi pirms viņas galamērķa – Ogres dzelzceļa pieturas. Vai tas ir veids, kā sabiedrisko pārvadājumu sniedzēji mēģina ietaupīt, to vaicājām AS “Pasažieru vilciens” informācijas departamenta vadītājam Andrejam Filipovam un SIA “Ogres autobuss” direktoram Artūram Bērziņam.

A.Filipovs norāda: "Mūsu politika ir kurināt vilcienu vagonus tā, lai pasažieriem būtu ērti. Taču, ja elektrovilcienu gandrīz momentā sasilda elektriskie kalorīferi, tad dīzeļvilciena salonu silda pēc līdzīga principa kā vieglajai automašīnai - kad motora temperatūra pārsniedz 60 grādus, tad siltais gaiss ar ventilatoriem tiek padots uz gaisa šahtām. Kad šāds vilciens stāv lielā salā, tad motors strādā bez lielas slodzes un temperatūra salonā ir ļoti niecīga, tikai daži grādi plusā. Savukārt, tuvojoties Ogrei, vilciens pamazām uzsilst. Uz kurināšanas rēķina nevienu litru dīzeļdegvielas ietaupīt nevar.”

Arī A.Bērziņš uzsver, ka uz gaisa temperatūras rēķina autobusu salonos ekonomēts netiek. Vairumā gadījumu saloni tiek apsildīti normāli un arī pirms došanās reisā autobuss tiek uzsildīts. Tomēr tehnika, arī autobusa salona apsildīšanas sistēmas, mēdz lūzt. “Atsevišķi reisi droši vien ir bijuši, kad sistēma nojūk. Ja saņemam signālus no pasažieriem vai šoferiem, momentā reaģējam un, autobusam atgriežoties Ogrē, tas uzreiz tiek remontēts. Savukārt, ja autobuss salūzt, piemēram, Rīgā, to uzreiz salabot nevar. Lielā aukstumā tehnika lūzt biežāk. Atsevišķi gadījumi ir bijuši, un droši vien arī turpmāk būs neizbēgami,” norāda A.Bērziņš. Viņš arī piebilst, ka autobusa salonu saglabāt siltu būtu vieglāk, ja tiktu braukti lielāki ceļa gabali un netiktu atvērtas durvis. Turpretim Ogres apkārtnē pieturas ir salīdzinoši tuvu viena otrai un, kamēr notiek pasažieru iekāpšana, durvis stāv vaļā. “Ja ir desmit pasažieri un katram pie ieejas jānopērk biļete, tad salons atdziest un paiet zināms laiks līdz tas atkal uzsilst. Darām visu, lai autobuss pie normāla darba režīma siltumu saglabātu. Nav tā, ka mēs ļaunprātīgi nekurinātu,” tā SIA “Ogres autobuss” direktors.




Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

es 
2012-02-08  16:47:52
o jaa... araa ir siltak neka elektrovilcienaa... vispar shausmas!

jā jā 
2012-02-08  13:25:16
Piekrītu! Vilcieni ir vai nu auksti vai pārkurina citām reizēm tā,ka jāvelk jaka nost. Ne tā,ne šitā nav labi.

Lasītāja 
2012-02-08  13:21:44
Nu neteikšu viss,ka elektriskajā vilcienā radiatori uzsilst tik ātri kā raksta.....izbraucot no Rīgas tikai pie Ogres vilciens uzsilst. Visu ceļu ir jāsalst.

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  


© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības