TVNET Publicēts: 2010-12-02 16:12:00 / Sabiedrība
Ziņot redakcijai
Kāds autobusu firmas „Nordeka” pasažieris bijis liecinieks delikātam skatam. Divām autobusa pasažierēm bijusi akūta nepieciešamība tikt uz tualeti. Reisa šoferis sievietēm licis izkāpt reizē ar kādu pasažieri un turpat pie autobusa nokārtot dabiskās vajadzības – Ķeguma pilsētas centrā. Andri šokējusi necilvēcīgā attieksme pret pasažierēm, tomēr „Nordeka” vadība aizvien viņam neesot atbildējusi uz iesniegto sūdzību.
Starppilsētu autobusa reisa Līvāni – Rīga pasažieris Andris piedzīvojis, viņaprāt, šokējošo situāciju, kurā bija spiesti noraudzīties arī pārējie „Nordeka” pasažieri. Tāpēc Andris uzrakstījis ne tikai sūdzību par notikušo „Nordeka” vadībai, bet arī dalījies savos iespaidos ar LNT raidījumu Tautas balss.
Nokārtojas uz ielas dienas vidū
Andris aizvien uzskata, ka aina, kādā sievietes bija nostādījis reisa autobusa šoferis, bijusi apkaunojoša. Pasažieres šoferi informējušas par vēlmi tikt uz tualeti, tā bija dzirdējis Andris. Šoferis bija atradis risinājumu - izlaidis pasažieres nokārtoties turpat pie autobusa Ķeguma pilsētas centrā pulksten divos dienā.
Sievietes paklausījušas šofera norādei un nokārtojušās turpat pārējo autobusa pasažieru priekšā. Tāpēc pasažieris Andris aizvien esot šokēts un Tautas balsij stāstījis: „Man vēl joprojām acīs ir šī bilde, kā viņa tur sēž, un man liekas, ka tā ir pilnīgi necilvēcīga situācija, kad cilvēkam, sievietei jānokārtojas burtiski uz ielas.”
Šokētais pasažieris iesniedz sūdzību "Nordekai"
Pasažieres bijušas spiestas nokārtot dabiskās vajadzības vietā, kur notikusi intensīva ceļu satiksme. Viena sieviete stāvējusi otrai kā aizsegs garām braucošiem auto. „Esmu šokēts par tādu situāciju, kad cilvēkam jāatrodas autobusā kādas divas, trīs stundas un tualete, kas atrodas autobusā, vienkārši nedarbojās,” atzinis Andris. Viņš nekavējoties iesniedzis sūdzību par šofera necilvēcīgo rīcību pasažieru pārvadājumu firmas „Nordeka” vadībai..
Andris Tautas balsij norādījis, ka vairākas nedēļas firmas vadība tā arī neesot atbildējusi uz viņa iesniegto sūdzību. Arī Tautas balss, ierodoties „Nordeka” birojā, saņēmusi atteikumu sniegt interviju par šo gadījumu. Uzņēmuma pārstāvis aizkadra sarunā žurnālistiem vien paskaidrojis, ka viņš šādas „muļķības netaisās komentēt”.
"Nordeka" vadība vilcinās ar atbildi
Pārstāvis vēl izteicis cinisku piezīmi par Andra iesniegto sūdzību: „Ja cilvēks grib kaut ko vairāk, varbūt viņš ar mersedesu grib braukt?!” Uz iebildumiem, ka uzņēmuma klients vēlas saņemt atbildi, pārstāvis turpinājis skaidrot, ka viņi neesot tik elastīgi un atbilžu sniegšanai esot likumā noteikti termiņi.
Sniedzot sabiedriskā transporta pakalpojumus starppilsētu maršrutu tīklu daļās, uzņēmumam „Nordeka” esot jāstrādā saskaņā ar Koncesiju līguma nosacījumiem. Tajos maršrutos, kuru brauciena ilgums pārsniedz trīs stundas, pārvadātajam jānodrošina iespēja pasažieriem reisa vidū izmantot sanitāro mezglu – labierīcības.
Līdz pieturvietai Pļaviņās bija atlicis vēl stundas brauciens. Savukārt pasažierēm vajadzējis tikt uz tualeti ātrāk – Ķegumā. „Nordeka” Tautas balsij solījusi rakstiski atbildēt Andrim. Tomēr šokētais vīrietis pēc firmas vadības vienaldzīgās attieksmes secinājis: „Es to sieviešu vietā nokārtotos autobusā, jo es neredzu atšķirību - kārtot dabiskās vajadzības dienas laikā pilsētas centrā uz braucamās daļas vai autobusā - kaut kur aiz sēdekļa.”
|