ogresfakti Publicēts: 2010-10-27 14:03:00 / Pašvaldība
Ziņot redakcijai
Pašvaldība no iedzīvotājiem saņēmusi daudz sūdzību par ielu un ceļu stāvokli un neērtībām, kādas radušās, veicot kanalizācijas un ūdensvada sistēmas ierīkošanas darbus visā pilsētā, atzīst Ogres novada domes preses dienests.
Projektu koordinētājs, pašvaldības aģentūras “Mālkalne” direktors Aigars Roze, kā ierasts, nesola iejaukties, lai situāciju normalizētu. Tā vietā tiek atkārtotas jau dauzkārt izskanējušās atrunas - publiskā iepirkuma konkursu par firmām, kas izpildīs projektā paredzētos darbus, veikusi Vides ministrija. Tā arī iepirkuma procedūras rezultātā izvēlējusies firmas, kas darbus izpildīs. "AS “BĀRA” darbus veic Pārogrē, SIA “BMGS” – Jaunogrē un kartonfabrikas rajonā. Termiņš, kura laikā darbi jāveic šobrīd ir 17.novembris, bet, ņemto vērā reālo situāciju, tas noteikti tiks pagarināts un iesāktie darbi tiks pabeigti nākamajā gadā," teic A.Roze.
Kamēr Ogrē pašvaldības aģentūra "Mālkalne" turpina demonstrēt savu nespēju ietekmēt Kohēzijas darbu īstenošanas gaitu, pilnīgi atšķirīgu attieksmi pret Kohēzijas darbiem paudis Ikšķiles novada domes priekšsēdētājs Indulis Trapiņš. Viņš uzsver, ka Ikšķilē pašvaldības rīcībā bijuši visi nepieciešamie ietekmes līdzekļi, lai organizētu Kohēzijas projektu īstenotāju darbu, jo norēķinus ar darbu veicējiem veic pašvaldība. Rezultātā ikšķiliešiem Kohēzijas darbi sagādājuši daudz mazāk neērtību, bet ogrēniešiem nākas samierināties vien ar A.Rozes mierinājuma vārdiem: "radušās neērtības ir saprotamas, bet pēc darbu veikšanas iedzīvotāji būs ieguvēji, jo līdz šim gan ūdensvada, gan kanalizācijas sistēmu katrs privātmājas iedzīvotājs ierīkoja savu iespēju robežās, kas bieži vien bija videi nedraudzīga un bīstama apkārtējiem iedzīvotājiem."
Arī Eiropas Savienības direktīvas nosaka, ka pilsētā jābūt noteiktam ēku skaitam, kas pieslēgtas centralizētam ūdens un kanalizācijas tīklam. Pieslēdzoties šim tīklam, iedzīvotājiem būs iespēja lietot augstākas kvalitātes ūdeni, kā arī kanalizācija nepiesārņos apkārtni, turklāt projekta rezultātā tiks nomainītas vecās kanalizācijas un ūdensvada caurules. A.Roze skaidro, ka iedzīvotājiem, kuri vēlas pieslēgties centralizētajai ūdensvada un kanalizācijas sistēmai, p/a “Mālkalne” ir jāizņem tehniskie noteikumi un skices, individuāli jāmeklē darbu veicējs. Aptuvenās izmaksas atkarīgas no tā, cik tuvu centralizētajai sistēmai atrodas māja un aka, viens metrs izmaksā aptuveni Ls 20.
Savukārt AS “BMGS” Ārējo sakaru nodaļas vadītājs Jevgēnijs Doronkins informē, ka Brīvības ielas saraktajā posmā darbi ilgs vēl divas nedēļas, tad ceļa segums tiks sakārtots braukšanai. Loka ielā darbus plānots pabeigt 27. oktobrī, pēc tam ceļa segumu sakārtos SIA “Ceļdaris”. Vēl tiek domāts par to, vai Loka ielu šogad būtu lietderīgi asfaltēt, jo rakumu vietas ziemas laikā var sēsties. Poruka ielā rakšanas darbi ir pabeigti. Lai sakārtotu ielas segumu, uz tā plānots uzbērt granti un nogreiderēt. Iepriekš šos darbus nevarēja veikt, jo intensīvi lija lietus.
SIA “Ceļdaris” valdes priekšsēdētājs Pēteris Bužers informē, ka firma šobrīd strādā Raiņa prospektā, tiek noraksts esošais ielas segums, ielas sagatavošana un jauna seguma uzklāšana varētu prasīt divas nedēļas, tad arī šis ceļa posms tiks atvērts transportlīdzekļu satiksmei. 27.oktobrī firma plāno uzsākt ielas seguma frēzēšanas darbus Loka ielā. 27.oktobrī plānots pabeigt darbus Vidus prospektā. 28. oktobrī ceļa asfaltēšana plānota Krasta ielā. Darbi turpinās Mednieku ielā.
Pašvaldības policijas priekšnieks Uģis Ulmanis informē, ka kopā ar VAS “Latvijas valsts ceļi” pārstāvjiem un Ogres novada pašvaldības speciālistiem ir apsekotas galvenās rakšanas darbu veikšanas vietas: “Apsekošanas rezultāti ir visai bēdīgi. Nopietni apgrūtināti braukšanas apstākļi ir vairākos posmos Brīvības ielā, ir neiespējami izbraukt Loka ielu. Vairākās vietās rakšanas darbu vietas nav aprīkotas ar atbilstošām ceļa zīmēm, nav precīzas, saprotamas ceļu satiksmes shēmas.” Pēc ceļu apsekošanas vairākas firmas administratīvi sodītas.
Arī VAS “Latvijas valsts ceļi” satiksmes drošības inženieris Edmunds Rullis norāda, ka firmām, kuru darbinieki strādā uz ceļiem, nav zināšanu par pareizu, noteikumiem atbilstošu ceļa zīmju un satiksmes shēmu izvietošanu, ceļa posmu norobežošanu rakšanas darbu vietās, par ko firmas sodītas, bet rezultāta nav. |