ogresfakti Publicēts: 2012-08-13 13:25:00 / Izglītība
Ziņot redakcijai
Mācību programmām ik gadu kļūstot arvien grūtākām, arvien vairāk ir bērnu ar mācīšanās grūtībām, atzīst Ogres novada domes priekšsēdētāja vietniece Vita Pūķe.
Katrā pilsētas skolā šādu bērnu skaits gan nepārsniedz 10. „Tos pat īsti nevar nosaukt par garīgiem traucējumiem, tie drīzāk ir robežstāvokļi, bet pedagogi ar tiem arvien biežāk saskaras,” stāsta V.Pūķe. Šādiem bērniem paredzētas īpašas apmācību programmas, kuras teorētiski iespējams īstenot arī mācoties kopā ar pārējiem bērniem. Taču Ogres pilsētas skolu klases ir pārpildītas un bērnu skaits tajās jau šobrīd pārsniedz normatīvajos aktos paredzēto maksimumu – 20. Šādos apstākļos arvien grūtāk īstenot individuālu pieeju bērniem, it īpaši gadījumos, kad mācīšanās traucējumi saistīti ar veselības problēmām. Turklāt tiek traucēts pārējo bērnu mācību process un ne visi pedagogi spēj rast risinājumu šāda veida situācijās. Jautājumu par aktuālu atzinuši arī skolu sociālie pedagogi un psihologi.
Meklējot risinājumu, jau šobrīd tiek veidotas speciālās klases gan Ogres pamatskolā, gan Jaunogres vidusskolā, tas jau izdarīts Ogres 1.vidusskolā. Kā viens no variantiem tiek vērtēta Suntažu internātskola, kur ir gan šādu bērnu apmācībai un rehabilitācijai nepieciešamie apstākļi, gan īpaši apmācīti pedagogi. Tiesa gan, lielā attāluma dēļ no novada centra, ne visām ģimenēm šāds risinājums ir pieejams un pieņemams. Turpinās diskusijas starp skolu vadītājiem, pedagogiem un vecākiem. |