Zane Inķēna Publicēts: 2011-11-29 11:39:00 / Ekonomika
Ziņot redakcijai
Ogrē uzbūvēts pirmais elektriskās piedziņas automobilis "OSCar eO", kas pārstāvēs Latviju Dakāras rallijreidā 2012.
Jau vairākus gadus Ogres pilsētas vārds Latvijā un pasaulē tiek identificēts kā vieta, kur tiek būvētas un pilnveidotas Dakāras rallijreidu sacīkšu OSCar automašīnas. „Ogres Servisa Centrs” vadītājs, spēcīgs autosportists, kā arī inženieris Andris Dambis ir pierādījis, ka Latvija spēj piedāvāt pasaulei augstvērtīgu motora sporta tehniku.
Latvijas komanda šogad būs pirmā, kas sacensībās piedalīsies ar elektriskās piedziņas automobili. Pasaulē šādi elektromobiļi jau ir startējuši dažādās sacensībās, taču Dakāras raliijreida sacīkstēs, kur šāda klase pastāv jau sen, to vēl neviens nav mēģinājis. Šo Latvijas komandas iniciatīvu piedalīties sacensībās ar elektromobili ir novērtējuši arī Dakāras rallija organizatori, izrādot lielu pretimnākšanu un atbalstu šai konkrētai ekipāžai.
Elektriskajai mašīnai ir četri velkošie riteņi, viens elektromotors ar 210 kW jaudu, viens iekšdedzes dzinējs, kas darbinās ģeneratoru akumulatoru uzlādēšanai. Mašīnai ir 160 kopā salikti akumulatori, kas dod 600 vatu spriegumu. „OSCar eO” Dakāras rallijā sporta režīmā vidēji spētu nobraukt 150 kilometrus, tāpēc automašīna papildus ir aprīkota ar ģeneratoru, ko darbinās neliels benzīna dzinējs. Benzīna dzinēja darbināšanai „OSCar eO” aprīkots ar 200 litru lielu degvielas tvertni, taču piedziņa būs 100% elektriska. Tā kā Latvijas komanda ir vienīgā, kas startēs ar elektriskās piedziņas mašīnu, tas ļauj autosportistiem cerēt, ka viņiem tā būs sava veida uzvara kategorijā alternatīvās enerģijas automašīna.
Latvijas komanda par vienu no saviem mērķiem ir izvirzījuši arī sabiedrības informēšanu par „OSCar eO” būvniecību. Viņi ir atklāti un ir gatavi visiem cilvēkiem parādīt, kā top revolucionārais auto. Ir izveidota mājas lapa www.oscareo.lv, kur tiešraidē ir iespējams sekot līdzi tam, kas notiek „Ogres Servisa Centra” telpās, tai skaitā, vērot, kā Andris Dambis un viņa komanda veic pēdējos darbus elektromašīnas sagatavošanā.
Andris Dambis ar paša konstruētajām automašīnām „OSCar” Dakārā jau iepriekš startējis vairākas reizes, uzrādot atzīstamus rezultātus. Šogad Dakaras rallijā ar elektroauto startēs mašīnas galvenais konstruktors Andris Dambis un "Team Latvia" komandas vadītājs Māris Saukāns.Komandai galvenais ir pierādīt, ka arī Latvija spēj un var. Visi ir vienisprātis, ka tas ir gods pārstāvēt Latviju šāda veida sacensībās. Jau 16.novembrī sešas mašīnas devās uz Dakāras ralliju, bet elektromobilis dosies ceļā tikai decembra vidū ar lidmašīnu.
Rallijs - maratons Dakāra 2012 notiks no 1. līdz 15.janvārim Argentīnas, Čīles un pirmo reizi arī Peru teritorijā. Rallija dalībniekiem būs jāveic vairāk kā 9000km sarežģītos apstākļos. Katru dienu mašīnām jānobrauc aptuveni 800 km, kas aizņem no 10- 14 stundām. Sacensību pievienotā vērtība ir tā, ka dalībniekiem ir lieliska iespēja redzēt neaprakstāmi skaistas ainavas, braucot pa noteiktajiem maršrutiem.
"Team Latvia" komandas sastāvā ir 20 cilvēki, kas atbildēs par trim sporta automašīnām, trim tehniskajām un vienu žurnālistu automašīnu. Tehniskās automašīnas sagaidīs "OSCar eO" finišā, bet pārējās sporta automašīnas to pavadīs pa ceļam. Latvija Dakāras rallijreida sacensībās piedalās kopš 2004.gada. |