LETA Publicēts: 2008-11-04 18:51:00 / Ekonomika
Ziņot redakcijai
Šodien Tukuma rajona Smārdes pagastā bija pulcējušies Ogres, Aizkraukles, Bauskas, Madonas, Tukuma un Jūrmalas pasažieru pārvadātāji, lai izteiktu neapmierinātību ar konkursa rezultātiem par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumu ar autobusiem.
Akcijas "Nepadodies, lauku pasažieru pārvadātāj!" gaitā pārvadātāji uz Smārdi bija atveduši aptuveni 30 autobusus, kuri līdz ar nākamā gada 1.janvāri vairs nevarēs apkalpot līdzšinējos maršrutus.
Pēc pārvadātāju domām, diskriminējošajā konkursā maršrutu tīkla daļās "Centrs 1" un "Austrumi" nepelnīti zaudētājos palika lauku pārvadātāji - SIA "Tukuma auto" , SIA "Aizkraukles ATU", SIA "Ogres autobuss", SIA "Aips", SIA "ATF Jūrmala SV", SIA "Rēzeknes autobusu parks", SIA "Madonas CB", SIA "Gulbenes autobuss", SIA "TU Vidlatauto", SIA "Ludzas autotransports", SIA "Pasažieris" , SIA "Balvu autotransports".
Artūrs Bērziņš informē
Akcijas organizētāja SIA "Tukuma auto" valdes priekšsēdētājs Ilgvars Kalniņš uzsvēra, ka konkurss tika sagatavots "par labu dažām Rīgas firmām", bet pārējie pārvadātāji jau sākotnēji bija nolemti neveiksmei.
Kalniņš norādīja, ka "Nordeka", kas kopā ar AS "Rīgas taksometru parks", SIA "Norma-A" un SIA "Blagovest Tur" uzvarēja tīkla daļā "Centrs-1", uz konkursu bija pieteicis 26 autobusus, kurus tikai plāno iegādāties. Neskatoties uz to, ka autobusi nebija "Nordeka" īpašumā, tie saņēma augstāko atzīmi par tehnisko stāvokli.
Savukārt "Blagovest Tur" pieteica 21 autobusu, no kuriem tikai pieci ir reģistrēti Latvijā, bet pārējie ir ar Beļģijas numura zīmēm. Neapskatot šos autobusus, arī tie saņēma augstas tehniskās kvalifikācijas atzīmi.
"Mēs cīnījāmies ar konkurentiem, kuriem nekā nav, bet uz papīra viss tika sazīmēts," sacīja SIA "Aips" vadītājs Uldis Kolužs.
Viņš atzīmēja, ka pārvadātāji, kuri zaudēja konkursā, tirgū darbojas jau vairāk nekā desmit gadus un visu šo laiku pašu spēkiem mēģināja noturēties tirgū. Šogad, kad tika paziņots, ka autopārvadātājiem turpmāk tiks kompensēti zaudējumi pilnībā un līgumi tiks slēgti uz vairākiem gadiem, pēkšņi parādījās konkurenti.
Kalniņš uzsvēra, ka viņu piedāvātais variants bija ekonomiski izdevīgāks, bet autobusu kvalitāte neatpaliek no citiem. Ja pārvadātāji uzvarētu konkursā, viņiem nebūtu problēmu apkalpot visu loti, kas veido 11 miljonus kilometru.
Tagad pārvadātāji vērsušies tiesā un ir pārliecināti par savu taisnību. "Mēs neapsveram iespēju zaudēt, jo mūsu piedāvājums bija labāks," sacīja Kolužs.
Savukārt Kalniņš piebilda, ka uzvarējušie pārvadātāji ir vērsušies ar sadarbības piedāvājumu, taču, pēc viņa teiktā, tas bijis "bezmērķīgs". Tāpēc pārvadātāji nolēmuši nesadarboties un pavēros, kā Rīgas pārvadātāji spēs izpildīt visus konkursa nosacījumus.
Kā ziņots, 15.oktobrī noslēdzās konkurss par tiesībām, sākot ar 2009.gada 1.janvāri, sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijā.
Maršrutu tīkla daļā "Centrs-1" konkursā par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus uzvarējuši un līgums tiks slēgts ar kopīgo piedāvājumu iesniegušiem pretendentiem - AS "Nordeka”, AS "Rīgas Taksometru parks", SIA "Blagovest TUR" un SIA "Norma-A". Par sabiedriskā transporta pakalpojumiem daļā "Austrumi" līgums tiks slēgts ar "Nordeka" un "Norma-A", savukārt daļā "Centrs-2" - ar "Nordeka".
Daļā "Dienvidrietumi" konkursā uzvarējuši un līgums tiks slēgts ar "Nordeka", AS "Liepājas autobusu parks" un SIA "Saldus autobusu parks", bet daļā "Ziemeļrietumi" - ar PSIA "Ventspils reiss" un AS "Talsu autotransports".
Maršrutu tīkla daļā "Ziemeļaustrumi" līgums tiks slēgts ar kopīgo piedāvājumu iesniegušiem pretendentiem - AS "CATA" un SIA "VTU Valmiera", daļā "Dienvidi"- ar SIA "Dobeles autobusu parks" un SIA "Jelgavas autobusu parks", bet daļā "Dienvidaustrumi" ar "Nordeka", SIA "Daugavpils autobusu parks" un SIA "Jēkabpils autobusu parks".
Iepriekšējais raksts par šo tēmu. |