Pēc Ogres novada pašvaldības iniciatīvas Latvijas Republikas Saeimas Koalīciju sadarbības padomes sēdē 2.novembrī tika spriests par Ogrei ļoti aktuālu problēmu – nesakārtotu sliežu ceļu infrastruktūra pilsētā.
Šī jautājuma iekļaušanu Koalīcijas sadarbības padomes sēdes darba kārtībā panāca Nacionālās apvienības Saeimas frakcija.
Sēdē no Ogres novada pašvaldības piedalījās Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Artūrs Mangulis, priekšsēdētāja vietnieks tautsaimniecības, sporta un tūrisma jautājumos Egils Helmanis, izpilddirektors Pēteris Dimants, Administratīvā departamenta direktore Dana Bārbale un Attīstības departamenta direktors Kaspars Klucis.
Tika pārrunāti iespējamie risinājumi gājēju drošības labā uz sliežu ceļa, kas saistās ar gājēju dzelzceļa gaisa pārejas vai tuneļa izveidi gājēju pārejas vietā, kas savieno Mālkalnes prospektu un Skolas ielu. Projektā iekļauts arī pazemes automašīnu kustības tunelis Kalna prospektā - pašreiz autovadītājiem nereti jāpavada ilgs laiks pie dzelzceļa pārbrauktuves, gaidot, kamēr to varēs šķērsot.
Dzelzceļš sadala Ogri divās daļās, un ik dienu ļoti daudz cilvēku šķērso dzelzceļu, lai nokļūtu uz skolu, uz darbu, uz veikaliem, uz dažādām pakalpojumu sniegšanas vietām. Skolēniem vien vismaz divas reizes dienā nākas iet pāri sliežu ceļam un arī izmantot šobrīd visbīstamāko gājēju pāreju, kas savieno Mālkalnes prospektu un Skolas ielu.
Atbilstošas infrastruktūras izveidei nepieciešami ap 6 miljoni eiro. Ogres novada pašvaldība cer uz valdības atbalstu vismaz 50% apmērā.
E.Helmanis informēja, ka problēma ir ieilgusi un arī tikšanās un oficiālās sarakstes ar VAS “Latvijas Dzelzceļš” nenoved pie reāla risinājuma un uz gājēju pārejas turpina iet bojā cilvēki.
“Tas ir traģiski, ka miera laikā ir šādi melnie punkti, kur iet bojā cilvēki. Apmeklējot pāreju arī es novēroju, ka šeit ir liela iedzīvotāju plūsma, kas šķērso šo bīstamo pāreju,” uz savu vizīti Ogrē 16.oktobrī atskatījās Latvijas Republikas Saeimas priekšsēdētāja Ināra Mūrniece.
Atbalstu Ogres novada pašvaldības plāniem izrādīja arī Zaļo un Zemnieku savienības Saeimas (ZZS) frakcijas vadītājs Augusts Brigmanis norādot, ka ZZS atbalsta šo ieceri.
E.Helmanis uzsvēra, ka Ogres novada pašvaldība risina ar dzelzceļu saistītās problēmas, cik vien tas ir iespējams. Kā piemērs tika minēts ēkas Vidzemes ielā 6 nojaukšana, kura traucēja redzamībai, tādejādi radot bīstamību iedzīvotājiem, kuriem nācās šķērsot šo dzelzceļa gājēju pāreju. Tomēr ļoti būtisks ir valsts atbalsts, lai kopīgi spētu atrisināt šīs ar dzelzceļa infrastruktūru saistītās problēmas.
A.Mangulis pēc padomes sēdes atzina, ka šis ir tikai sākums lielam darba cēlienam, kas būs jāpaveic, lai abi tuneļi būtu Ogrē: “Viennozīmīga atbilde netika saņemta, tomēr politiski šis jautājums ir “iekustināts”. Gribu pateikt paldies frakcijas dalībniekiem ZZS un Nacionālajai apvienībai (NA), kas pauda konsekventu viedokli un uzsvēra šīs problēmas aktualitāti.”
Latvijas Republikas satiksmes ministrs Anrijs Matīss padomes sēdē norādīja, ka katru gadu uz dzelzceļa iet bojā apmēram 300 cilvēku un Latvijā esot arī bīstamākas vietas par Ogri.
Koalīciju sadarbības padomes sēdē vienojās, ka jautājums par iespējām sakārtot dzelzceļa infrastruktūru Ogrē tiks izskatīts Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē, kas notiks 19.novembrī un kurā tiks rūpīgi analizēta attiecīgā problēma.
Vārds vai segvārds:*
Skaitlis "7":*
Komentārs:*
Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.