ogresfakti Publicēts: 2010-04-08 11:11:00 / Ekonomika
Ziņot redakcijai
Plānošanas reģioni neparakstīs līgumu par vienotās biļešu tirdzniecības ieviešanu, kamēr netiks izvērtēti finansiālie ieguvumi un ekonomiskais pamatojums šīs sistēmas ieviešanā, informē Latvijas Pašvaldību savienība.
LPS uzskata, ka vienotā biļešu sistēma jāievieš pakāpeniski, vispirms ieviešot tās daļu, kas attiecas uz maršrutu plānošanu, dokumentu apmaiņu IT vidē, savukārt uz laiku apturama biļešu tirdzniecības uzskaites ieviešana uz kases aparātu bāzes tiešsaistes režīmā un autobusu atrašanās vietas koordināšu ieviešana, kura reāli nefunkcionē, ziņo portāls TVNET.
Vakar LPS vakar Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim (JL), satiksmes ministram Kasparam Gerhardam (TB/LNNK), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai un valsts SIA "Autotransporta direkcija" nosūtījusi vēstuli, kurā iebilst pret centieniem piespiest plānošanas reģionus slēgt līgumus par "brāķa vienoto biļešu tirdzniecības sistēmu pasažieru pārvadājumos" un lūdz valdību pēc būtības izvērtēt vienotās biļešu tirdzniecības ieviešanu reģionālajos starppilsētu maršrutos un šīs sistēmas ieviešanas pamatotību vietējos reģionālajos maršrutos.
Arī Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijai ir vairāki būtiski iebildumi pret sasteigtas šīs sistēmas ieviešanu.
LPS norāda, ka jautājums ar vienoto biļešu sistēmu ir aktualizējies, jo, neizvērtējot tās darbību reģionālajos starppilsētu maršrutos, VSIA "Autotransporta direkcija" ir nosūtījusi plānošanas reģioniem izvērtēšanai līguma projektu par pašlaik nefunkcionējošas sistēmas ieviešanu reģionālajos vietējos maršrutos.
Pēc Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas datiem sistēmas ieviešana vietējos reģionālajos maršrutos varētu izmaksāt 287 000 latu.
Jaunā sistēma paredz autobusos uzstādīt kases aparātus, kas uzkrāj ziņas par pārdoto biļešu skaitu, un ierīces, kas fiksē autobusu atrašanās vietu, pārdoto biļešu skaitu un citas ziņas. |